Subscribe RSS
MONT BLANC “BEYAZ DAĞ”

ZİRVE DAĞCILIK VE DOĞA SPORLARI KULÜBÜ 9-12 Eylül 2010 MONT BLANC TIRMANIŞ RAPORU

EKİP:Hasan Hüseyin BOĞAZ,Abdullah KOÇ,Celal KORUÇ,Mustafa AKDEMİR

KULLANILAN MALZEMELER:Perlon(Em.Kemeri yapmaya yetecek kadar),Karabinalar(Kişi başına 3),Yardımcı ip ve uzatma perlonları,50 m. Yarım ip,Kazma ve krampon.

HAVA DURUMU:9 Eylül öğleden sonra yağmurlu yükseklerde kar

10 Eylül Acik öğleden sonra bulutlu

11 Eylül Açık hafif şiddette rüzgarlı

Herşey kulubümüzün yönetim kurulu toplantısında Ekim 2009 da İzmir’de başladı.Kulüpten birileri ucuz uçak bileti alıyodu.İsviçre’ye  Alpler’ e gidecekti.Ben o zaman ilgilenmedim.Belki biraz ürkmüştüm.Aradan aylar geçtikten sonra bir mayıs günü şu uçak biletine bi bakmak istedim.Nasıl oluyo?Nasıl bilet alınıyo gibi araştırmalara girmiştim.Bilet alım işinin kolay oluşu belki vesile oldu bilemiyorum.O akşam biletimi aldım.Doğu’ya bir çokkez tırmanma amacıyla gitmiştim.Ancak Avrupa konusunda kafamda hep bir korku olmuştu.Bir kere pahalıydı.Bi kere  dil sorun olabilirdi.Ama almıştım bileti bir kez.En azından havaalanında yatıp geri gelecektim.Ankara’da K iki Outdoor’ da otururken Cello (Celal KORUÇ)geldi.Dün bilet aldığımı öğrenince.Hemen banada al dedi.O an o işi bitirdik.

Daha sonra planda olmayan bir olay sonucu Haziran ayında Omzumdan bir operasyon geçirdim.Artık İsviçre işi hayal olmuştu.Uzunca bi süre askıda kalan omzumdaki kaslar erimiş,esnekliğini yitirmişti.bırkın tırmanmayıı günlük işlerimi bile zor yapar haldeydim.Bilet alan çoğu kişi vaz geçmişti.Benimde mazeretim vardı nasılsa?Takii Ağustos sonuna kadar gitmeyeceğim konusunda kendi kendimle anlaşmıştım.ancak Ağustos ayında fizik tedavi evresinin başlaması ile omzuma  ve kendime güvenim geldi.Hani gidip en azından havaalanında yatacaktım.09 eylül gidiş 12 eylül gecesi dönüş biletimiz vardı. Bu dort günde zirve yapma şansımız çok azdı.Ya bide hava kötü olursa.İşte bu kaos içinde Apo (Abdullah KOÇ),ben ve Cello Apo’nun yeni arabası ile Ankara’dan yola çıktık.

9 Eylül günü kiraladığımız araç  ile Basel ‘den (İsviçre) Chamonix(Fransa )ve St.Gervas kasabasına ulaştık.St Gervas yakınında La Fayet isimli yerleşim yerine ulaştik.Burada  Mont Blanc Campus adında bir mağzadan ocaklarımız için kartuş aldık.(250 gr. Tup 5 Euro)Son hazırlıklarımızı yaparak başlangıç noktasına bizi götürecek tramvaya 14:30 da  bindik.(Gidis dönüş 28 Euro)Son istasyon noktası Nid Aigle trenin gitmemesi nedeniyle Mont Lachat istasyonuna ulastıgımızda saat 15:30 idi.Burada yürüyüşe başladık.Ancak havanın bozarak yağmur yağması üzerine kullanılmayan bir tramvay vagonunda bekledik.Saat 19:00 da tekrar yürümeye başladık.Yükseldikçe havanın kararması ve yağan ince kar tabakası nedeniyle oldukça yavaş ilerledik.Tete Rousse dağ evine ulaştığımızda saat 02:00 idi.Buraya ulaşırken zaman zaman çelikten yapılmış sabit hatları kullandık.

10 Eylül Sabah erkenden kalkmak zorunda kaldık.Dağ evinde yer olmadığı için Yemek salonunda yatmak zorunda kalmıştık.Dağ evinde yatak ücreti olarak 13.80 Euro ödedik.Burada konaklama aslında 28 Euro ancak kulüp uyesi olduğunuzda lisanslarımızı göstermek şarti ile indirim yapılıyor.Sabah kahvaltısı aldik.7,5 Euro .Ancak tabiî ki  doymadık.Tereyağ ve marmelat vecokaz ekmek ile çaydan oluşan kahvaltı bize az geldi.Buraya kadar bize eşlik eden kulüp Genel Başkanımız Orhan KOZAN,Oğuz Kaan ŞENOL ve Hafize YİĞİT geri dönerek Chamonix’i gezme kararı  aldılar.Tete Rousse dağ evinden dik yükselinerek Goutter adı  verilen 3800 m.deki diğer dağ evine ulaşılıyor.Rotanın buraya kadar olan kısmı oldukca dik.Özellikle kar yağdığında ve kötü havada çok riskli.Taş düşme  riskide son derece fazla.Biz  ekip arkadaşlarımızla  Goutter dağ evinde kalmadan direk zirveye gitmeyi kararlaştırdık.Yanımıza açıkta geceleme (bivack) malzemeleri alarak gece erken saatte yola çıkmaya karar verdik.Böylece kamp yükü ile bu zorlu etabı geçmeyecektik.Ayrıca dağ evinde kalmadığımız icin para vermeyecektik.Ve en önemlisi gün kazanacaktık.Bu günü dinlenerek geçirdik. Tete Rousse dağ evinin teknolojisine hayran kalmamak elde değil.

Her şey geri döüştürülüyor.Hiç çöp yok.Malzemeler helikopterle geliyor.Güneş  panelleri ile elektrik ihtiyacı karşılanıyor. Yemek servisi var.Ancak pahalı olduğu için biz kendi yemeğimizi pişirdik.Kar suyu eriterek1,5 lt .si  4.80 euro olan sudan almadık.Mutfağı bizimle birlikte sadece Polonya ekibi kullandi.:)Gece saat 22:30 da son hazırlıklarımızı yaparak kramponlarımızı taktık. Dik etapta tırmanmaya başladık.600 metre yükseklik içeren bu etabi 3,5 saat gibi bir sürede alarak Gouter dağ evine ulaştık.Dağ evinin yanında kısa bir dinlenme sonrası kar üzerinde uzun bir yürüyüşe başladık.

Yürüyüşümüz zaman zaman iniş çıkışlar, zaman zaman da sırt hattı üzerinde devam etti.Saat  05:00 de 4350 metrede bulunan bivack kulübesine ulaşarak kulübeye girdik.Ancak kulübe doluydu.Bir yere sığışarak kısa bir dinlenme ardından tekrar hareket ettik.Zirveye ulasan sırt hattında rüzgar kendisini iyice hissettirdi.Bu etapta ipimizi açarak ip birliğine girdik.Saat 08:45 te zirveye ulaşarak birbirimizi tebrik ettik ve dönüşe başladık.Saat 11:00 de bivack kulübesine ulaştık.saat 13:00 de ise Goutter dağ evinde idik.Buraya ulaştığımızda oldukça yorgun olduğumuz için dinlendik.Dağ evinde porsiyonu 9 eurodan iki porsiyon makarna alarak 4 kişi paylaştık.Aşağıdaki riskli  etabı yorgun geçmemek icin biraz daha dinlendik ve saat 17:00 de inişe geçtik.Saat 19:00 da Tete Rousse dağ evine vardık.Burada bıraktığımız eşyaları toplayarak. Direk Mont Lachat’ a inmeyi kararlastırdık.Çünkü hem sabah ilk trene yetişerek arkadaslarımızı bulmak istiyorduk.Hemde Mont Lachat’ta  boş vagonda yatarak kalma parası vermeyecektik.Saat 21:00 de başlayan inişimizi değişik bir yoldan yaparak direk Nid Aigle e inerek tren yolunu takip ederek gece 01:00 de tren vagonuna girdik.Burada kalarak sabah ilk trene saat 09:00 de bindik.İndiğimizde bizi Orhan abi,Oğuz ve Hafize karşıladı.Hemen orda keşfettikleri Antalya kebapcısına götürdüler.Harika bir döner yedik.(6,5 euro)Daha sonra dönüş yolculuğu başladı.Akşam saat 20:00 de Basel havaalanına vardık.Matterhorn zirvesine giden diğer arkadaşlarımızla buluştuk.Tüm ekip arkadaslarıma teşekkürlerimi sunarım.(Bu arada dünyanın en pahalı yerlerinden Chamonix te market fiyatları Türkiye’den daha ucuz. 50 cente bira litresi 2.5 liraya benzin alabilirsiniz.Biz Dünya’nın en pahalı ülkesinde yaşıyormuşuzda haberimiz yokmuş.

Toplam gidiş dönüş maliyetimiz :    150 Euro  uçakla Basel’e gidişdönüş+  110 Euro araç kirası benzin dahil+    30 Euro La fayet-Mt. Lachat gidiş dönüş+  14 Euro  dağ evi ücreti Yaklaşık 350 Euro masraf ile bu etkinlik tamamlanmıştır.