Subscribe RSS
ERCİYES

29-30 Aralık 2012

Uzun süredir dağlardan uzak kalmış,gündelik yaşamın uğraşları içinde boğulmuştum.Dağ özlemi bir taraftan beni dağlara çağırırken diğer taraftan antrenman ve motivasyon eksikliği başka bir yerlere çağırmaktaydı.Sıcacık bir yuva çocuklarla geçecek bir gün.Sonuçta dağa giden otobüsteydim.Gece Ankara’dan başlayan yolculuğumuz sabah Kayseri’de çorbacıda verilen aradan sonra oteller bölgesinde son buldu.Daha sonra oteller ve kayak tesisi..Ben gelmeyeli ne kadar da değişmişti.Erciyes yine aynıydı.Gençlik spor il Md.lüğüne ait tesiste son hazırlıklarımızı yaparak pistten yürümeye başladık.Kayak yapanların şaşkın arasında yavaş yavaş yukarı kamp yerimize doğru ilerledik.Hava muhteşemdi.Yaklaşık 3 saat sonra kamp yerimize ulaştık.Saat 11:00 gibi kampımızı kurmaya başladık.Daha sonrasında uzun adam olup biraz dinlendik.

Kamp alanında ben ve Cello

Daha sonra arkadaşlarla biraz pratik yaparak hem onların hemde benim kazma ve krampona alışmalarını sağladık.saat 15:00 gibi çadırlarımıza çekildik.yorgunduk.

Çoban ini kamp alanımız.

Yolculuk bizi yıpratmıştı.Çadır arkadaşım Cello(Celal Koruç) ile ocağın gürültüsünde dertleştik.Ekibimiz 18 kişi olduğundan kamp alanımızın solunda bulunan sırt hattını takiben zirve ulaşmayı planlıyordum.Bu yol biraz daha uzun ancak daha emniyetliydi.Havada ay ışığı bulunduğundan geri dönmek isteyen arkadaşlar rahatça geri dönebilecekti.Gece saat 01:00 de yola çıkma kararı aldık.Cello daha erken çıkalım dediyse de kabul etmedim.Çünkü Hörgüç kayasına ulaştığımızda havanın aydınlanmasını istiyordum.Gece saat 01:00 de yola çıktık.hava durumu harikaydı.kar sertti ve hiç batmıyordu.Ay ışığı sayesinde neredeyse hiç ışığa ihtiyacımız yoktu.Sırt hattında yavaş yavaş ilerlemeye başladık.Şehirdeki miskin ve kararsızlık duygusu beni terketmişti.

Erciyes'in sırt hattında ilerleyiş.

Saat sabahın 05:00 ini gösterirken Hörgüç Kayası’ nın dibine gelmiştik.Burada bu kaya kütlesinin sağından geçmemiz gerekiyordu. Apo’yu(Abdullah KOÇ) çağırdım.Kendisiyle başka bir kış etkinliğinde buradan zirveye gitmiştik. Apo ile başka bir çok tırmanışım olmuştu.geçmemiz gereken yerde bulunan kar çok dik ve neredeyse cam gibi buz olmuştu.

Sırtta ilerleyiş

Burada ip ile emniyet sistemleri kullanmamız demek kişi sayısını da göz önüne aldığımızda çok vakit kaybına neden olacaktı.beraberce Hörgüç Kayasının solundan geçme kararı aldık.Burası yolumuzu biraz daha uzatmasına rağmen yinede bize zaman kazandıracaktı.Ve en önemlisi bizim için daha güvenliydi.

Zirve sırtına doğru ilerleyiş.

Yan geçişi tamamladıktan sonra yukarıya zirve sırtına doğru yükselmeye başladık.Burada kar çok fazlaydı ve çok batıyordu.Biraz derin karda ilerledikten sonra Apo imdadıma yetişti.

Zirve sırtına doğru ilerleyiş

On kaplan gücünde yukarı doğru iz açmaya başladı.

Hörgüç Kayası nın üzeri.

Yavaş yavaş zirve sırtına doğru ilerlemeye başladık.Zirveye 50.m kala uzunca bir mola vererek gelen arkadaşlarımız bekledik.Daha sonra zirveye ulaştık.

zirvede

Zirveden inerken ekibimizden geride kalan iki üyesi de bize yetişerek zirveye ulaştılar.bu sırada şeytan kulvarı rotasından tırmanan Kayseri dağcılık kulübü üyesi arkadaşlarla karşılaştık.Şeytan boğazı kulvarında inmeye karar verdik.

Şeytan Boğazı Kulvarı

Saat 10:30 gibi inişe başladık.Saat 14:30 civarı kamp alanımıza ulaşarak çadırlarımız toplayıp.Oteller bölgesinde bizi bekleyen aracımıza binerek Ankara’ya doğru yola çıktık.

Şeytan Boğazı'nın sonunda Celal Koruç(cello)

Tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ederim..